Wine Paris & Vinexpo Paris 2024
”În perioada 10-12 februarie, Wine Paris & Vinexpo Paris a devenit epicentrul industriei vinurilor și băuturilor spirtoase, transformând provocările economice actuale în oportunități strategice. Această ediție a consolidat statutul evenimentului nu doar ca un centru vital pentru afaceri, ci și ca o platformă influentă, intensificându-și rolul decisiv în spațiul comercial și politic la nivel global.” ne transmit organizatorii evenimentului.
”Cifre impresionante au marcat acest moment de cotitură, cu un număr de 4.074 de expozanți din 48 de țări producătoare și o creștere cu 53% a expozanților internaționali. Prezența vizitatorilor a înregistrat o creștere de 14%, ajungând la 41.253 de persoane, din care 41% au fost vizitatori internaționali reprezentând 137 de țări. Aceste cifre subliniază apelul sporit și amploarea internațională a Wine Paris & Vinexpo Paris.
Angajamentul Vinexposium (compania organizatoare a evenimentelor Vinexpo din întreaga lume) față de dezvoltarea afacerilor a fost reflectat în creșterea cu 30% a participării principalelor companii cumpărătoare din piețele cheie. După Franța, cele mai bine reprezentate țări au fost Italia, Belgia, Regatul Unit, Statele Unite și Germania. Serviciul de matchmaking a atins, de asemenea, un nou prag, cu 10.146 de întâlniri online între producători și cumpărători.” mai adaugă aceștia.
Rodolphe Lameyse, CEO Vinexposium a evidențiat rolul evenimentului ca spațiu strategic în care industria poate vorbi cu o singură voce, împărtăși idei și aborda provocările actuale, având totodată în vedere un viitor sustenabil. Importanța comerțului internațional și a eforturilor colaborative necesare pentru a gestiona riscurile geo-economice au fost, de asemenea, subliniate.
Premiumizarea în industria vinurilor și a băuturilor spirtoase continuă să se manifeste, implicând în principal segmentul super-premium. Consumatorii din țările dezvoltate devin tot mai orientați spre plăcere și manifestă un interes crescut pentru produse de calitate superioară, vinuri rare, băuturi spirtoase de înaltă clasă și experiențe de degustare exclusive. Această tendință este alimentată de dorința de calitate, autenticitate și diferențiere.
În ciuda unei încetiniri generale a consumului de vinuri și băuturi spirtoase, consumatorii tind să descopere noi perspective, dorind să-și stârnească curiozitatea prin explorarea unei game extinse de apelațiuni, soiuri de struguri și zone viticole. Vinurile din Lumea Nouă devin tot mai populare, câștigând recunoaștere și premii, cum ar fi vinurile americane.
Fiecare actor din industrie este afectat de schimbările climatice. Pe măsură ce țări precum Italia, Franța, Australia și Chile își văd recoltele afectate de inundații, incendii de vegetație și variații de temperatură, țările nordice precum Suedia și Regatul Unit câștigă teren. Industria vinurilor și a băuturilor spirtoase rămâne puternic dependentă de condițiile meteorologice și climatice, cu calitatea și consistența recoltelor sub amenințarea schimbărilor imprevizibile ale mediului înconjurător.
Chestiunile geopolitice, cum ar fi tensiunile comerciale și conflictele, continuă să influențeze fluxurile de comerț internațional. În timp ce Statele Unite și China rămân mari jucători în acest peisaj, schimbările în politicile comerciale și alianțele internaționale au un impact semnificativ asupra producției, exporturilor și consumului global de vinuri și băuturi spirtoase.
Pe măsură ce industria se adaptează la aceste provocări, inovația și sustenabilitatea devin elemente cheie pentru viitor. Investițiile în practici viticole durabile, utilizarea tehnologiei pentru a optimiza procesele de producție și ambalare, precum și dezvoltarea de produse inovatoare care răspund la nevoile consumatorilor moderni sunt factori critici în menținerea competitivității într-un mediu dinamic.
Wine Paris & Vinexpo Paris 2024 nu doar a reflectat starea actuală a industriei, ci și a oferit un cadru pentru definirea viitorului acesteia.
Un eveniment important al industriei aflat ”doar” la a Va ediție, care crește însă exponențial. Prezența României a fost nesemnificativă, fără un stand de țară, două crame din Dobrogea, Domeniul Bogdan și Alira, prima la standul de vinuri Bio, a doua în standul companiei mamă Bessa Valley.